Kampania promocyjna Torunia w miastach Polski
36 billboardami w 8 miastach Toruń po raz pierwszy postanowił zawalczyć o turystów, wabiąc ich głównie swoją kulturalną ofertą. Kampania ma potrwać do końca roku.
- W ramach pierwszej odsłony będziemy zapraszali do otwartego kilka dni temu Muzeum Toruńskiego Piernika - mówi Ewa Banaszczuk-Kisiel, pełniąca obowiązki dyrektora Wydziału Promocji Urzędu Miasta. - W kolejnych odsłonach na billboardach pojawi się zaproszenie do wzięcia udziału m.in. w Festiwalu Piosenki i Ballady Filmowej, Zlocie Citroena 2 CV, Bella Skyway Festival, Speedway Grand Prix, Międzynarodowym Festiwalu Filmowym Tofifest oraz otwarciu wielofunkcyjnej sali na Jordankach.
Treść billboardów zmieniana będzie co najmniej raz w miesiącu, tak aby oferta była aktualna i adekwatna do kalendarium toruńskich wydarzeń. Do ogłoszonego przez miasto naboru ofert na przeprowadzenie takiej ogólnopolskiej kampanii zgłosiła się tylko jedna firma - spółka Dotthe.it z Łodzi. Za 162.182,88 zł będzie promować Toruń na 36 billboardach (w tym 23 podświetlanych), zlokalizowanych przy głównych ulicach Gdańska, Gdyni, Sopotu, Poznania, Łodzi, Olsztyna, Płocka oraz Gniezna.
Na pierwszej reklamie o powierzchni 11 metrów kwadratowych pojawiła się fotografia piernika z podpisem „Pozdrowienia z Torunia - miasta, które porusza!”. Po jego lewej stronie widnieje przyciągający uwagę napis „Toruń porusza na lato. Nowo otwarte Muzeum Toruńskiego Piernika od 20 czerwca 2015 roku”. Pod spodem adresy dwóch miejskich stron internetowych, zachęcające do samodzielnego poszukiwania informacji o bieżących wydarzeniach w mieście.
Na co liczą w magistracie w związku z ogólnopolską kampanią?
- Efekty takich kampanii, choć prezentują się efektownie na zewnątrz, trudno jest zmierzyć. Liczymy, że oddźwięk kampanii wyjdzie nam w corocznych ankietach prowadzonych przez Ośrodek Informacji Turystycznej - mówiła już kilka tygodni temu na łamach „Nowości” Ewa Banaszczuk-Kisiel.
Rośnie liczba turystów
Przypomnijmy, że wg szacunków w ubiegłym roku Toruń odwiedziło ponad 1,7 miliona turystów. Zainteresowanie miastem wciąż rośnie, co jest między innymi pokłosiem emitowanego jeszcze do niedawna w TVN serialu „Lekarze”, do którego plenerowe zdjęcia powstawały głównie na toruńskiej starówce i w jej okolicach. Z badań Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że aż jedna trzecia wszystkich turystów odwiedzających województwo kujawsko-pomorskie nocuje właśnie w Toruniu.
Warto wiedzieć
Obecna kampania jest pierwszą tak dużą akcją promocyjną Torunia na arenie ogólnopolskiej. Przy wyborze miast, które obejmie swoim zasięgiem, kierowano się dobrą komunikacją z Toruniem.
27-06-2015
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Dodaj swój komentarz:
Ostatnia modyfikacja 27-06-2015 19:24