Toruń wśród 25 polskich marek
Toruń został wybrany do rankingu 25 miejsc i wydarzeń o największym potencjale do budowania silnej marki Polski. Zestawienie przygotował magazyn Brief.
- Toruń swój charakter zawdzięcza przede wszystkim gotyckim budowlom, kościołom i spichlerzom – czytamy w uzasadnieniu. Kojarzony z polskim astronomem, Mikołajem Kopernikiem, jest miejscem wyróżnionym przez UNESCO i wpisanym na jego Listę Światowego Dziedzictwa. Stałym punktem wycieczek jest toruńskie Planetarium i Orbitarium, dzięki którym znacznie można poszerzyć swoją wiedzę astronomiczną. Nadwiślańska panorama miasta została jednym z “Siedmiu Cudów Polski”, a Krzywa Wieża jest nieodłącznym obrazkiem Torunia.
W zestawieniu obok Torunia znalazły się takie miasta, jak: Trójmiasto, Kraków, Poznań, Oświęcim, Wrocław; miejsca: Puszcza Białowieska, Zamek w Malborku, Zatoka Pucka, Stadnina Koni w Janowie Podlaskim i Mazury oraz wydarzenia: Tour de Pologne, Open’er Festival, Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Fryderyka Chopina, Audioriver i Camerimage.
- Będąc w Toruniu, należy skosztować tamtejszych pierników, symbolu miasta. Aby dowiedzieć się nieco więcej na ich temat, najlepiej odwiedzić w tym celu dwa miejsca: wystawę “Świat toruńskiego piernika” w Domu Kopernika oraz Żywe Muzeum Piernika. Miłośników muzyki klasycznej przyciągają tu festiwale – “Probaltica” czy “Toruń – Muzyka i Architektura”, czyli granie od renesansu aż po współczesność – dodają autorzy zestawienia.
29-09-2014